Tuesday 14 January 2014

New Year Eve & Winter Wonderland in London! ^_*

Assalamualaikum...

HAPPY NEW YEAR 2014!

tak terlambat lagi kan aku nak wish~haha...moga tahun ni aku diberkati, dimurahkan rezeki dan berjaya membawa pulang scroll Master ke Malaysia! ameen...cewah~~ :p

kat Malaysia tak pernah la aku nak rajin sangat turun Dataran Merdeka ke Putrajaya ke nak sambut new year...tapi dah aku kat London, nak gak aku tengok cara dorang sambut new year kan...
rugi wooo kalau tak experience sendiri...(^^)'

tapi sebelum tu aku pegi merayap tempat lain dulu...aku pegi Hyde Park...sebab dorang ada buat Winter Wonderland!!! yeay! *lompat bintang* 

Gerbang pintu masuk~
Winter Wonderland ni macam funfair gak...macam2 menan ada kat dalam tu...dari yang sangat ekstrem tuk yang dewasa, ke yang sangat tak ekstrem tuk budak2...


nampak tak yang mencacak2 ke langit tu? ha tu lah yang aku katakan ekstrem! wooo tak sanggup aku nak naik!... -_-"



Haunted Mansion!...wee~~





banyak lagi menan dalam tu...kalau nak aku amek semua memang idak lah kan...da lah tempat dia besau!...

Sumber: SINI

memang penat la aku berjalan tawaf satu map ni cari menan apa aku nak main...
lepas da usha2 semua menan, aku pilih tuk main 3 bende je...


1. Haunted Mansion! ngee~


cuba tengok betul2 kat gambar tu...kalau korang perasan, ada hantu duk belakang penumpang (cable car tergantung)...kah3! memandangkan kitorang da tau, so idak le takut sangat! haha...
nasib baik la hantu2 dalam ni tak ekstrem sampai nak pegang2...kesian kawan aku sebab hantu tu usap kepala dia! kah3... ;p

lepas da turun tu, baru aku perasan ada hantu berkeliaran kat bawah ni...


dia cekik bear aku! dush3!!!....


2. Roller Coaster! 

dalam hidup aku, ni lah first time aku naik!...ishk3~~haha...bole katakan yang aku naik ni middle ekstrem la...ada banyak gak roller coaster dalam ni, tapi aku pilih yang ni...(^_^)'


3. Hook A Bear! 

menan ni paling senang...ko kene cangkuk mana2 beg yang ada kat kedai tu guna galah panjang...ada yang bergantungan, ada kat atas meja dia susun tinggi...
dalam some beg dia ada letak star emas dan silver...kalau dalam beg ko cangkuk tu ada star, boleh claim bear yang besar!...ntah apa nasib aku malam tu, aku dapat silver star dalam beg aku! yeay!!! *kembang hidung* so aku claim lah bear ni...ni je pun bear yang aku rasa comel...kah3...

dalam pukul 9 cam2 kitorang mula gerak pegi ke Westminster tuk New Year Celebration kat London Eye...
mula2 kitorang memang da rasa putus asa nak sambut sebab ramai gila orang!!! pas2 semua tempat tutup! da tu nak pegi London Eye tu macam mana??!!!
jauh gak la kitorang jalan sampai la kat satu tempat ni kitorang boleh nampak London Eye tu...tukar plan duk kat situ je tengok bunga api...yeay akhirnya dapat gak walaupun jauh!!! (^_^)V


tapi ko bayangkan lah betapa lama kitorang tunggu...dari kul 10 sampai kul 12! fuh~~ tapi penantian ku berakhir dengan persembahan bunga api yang sangat cantik!...


aku tak tau pun sebenarnya bunga api tu keluar dari London Eye!! kah3! 

best dan cantik!! ^_^


p/s:  1)  tengah2 sambut tu ada plak orang pegi simbah arak! ciss...ciss...!!
       2) balik je sambut new year, terus aku demam! ;p


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...